Ballet- en Dansschool Martha Rowoud biedt klassieke balletlessen, van beginners t/m gevorderden, vanaf 3,5 jaar.

´Ballet- en Dansschool Martha Rowoud´ is in 1996 ontstaan met een kleine groep kinderen uit Amsterdam-Zuid, met als doelstelling ballet toegankelijk te maken voor ieder kind. De balletschool is gevestigd in het Frans Ottenstadion, Ijsbaanpad 43.

Martha Rowoud

Martha Rowoud volgde haar opleiding bij de Scapino Dansacademie, onderdeel van de Theaterschool (tegenwoordig Hogeschool voor de kunsten te Amsterdam). Vervolgens danste zij bij het Scapinoballet in Amsterdam en jarenlang als soliste bij het ballet van het Kasseler Staatstheater. Zij was sport- en dansdocente aan de “Model- und Mannequin Schule” in Keulen en Dusseldorf.

Sinds haar balletcarrière geeft Martha les bij verschillende balletscholen in binnen- en buitenland en maakt zij choreografieën voor modeshows. Bovendien geeft Martha al 23 jaar lang les in een door haar speciaal ontwikkeld sport-en dansprogramma voor blinden en slechtzienden.

In 1997 start zij haar eigen ´Ballet- en Dansschool Martha Rowoud´ met verschillende ballet en danslessen voor kleuters, kinderen, jongeren en volwassenen.

Ook traint Martha Rowoud talentvolle dans kinderen en bereidt ze voor op audities aan verschillende  balletacademies.