In alle danslessen is tijd voor ieder kind. De groepssfeer is harmonieus en ontspannen, zodat ieder kind zich optimaal door middel van dans kan uiten en ontwikkelen.

Balletles voor kinderen

De ´basis´ kinderles (4-7 jaar) en de kinderles (7-9 jaar) duurt een uur.
Beide lessen staan in het teken van de ADV (Algemene Dans Vorming). Hierbij maken kinderen kennis met het gevoel voor bewegen in de ruimte. Ook wordt de muzikaliteit ontwikkeld en leren kinderen hun fysieke mogelijkheden kennen. Er is veel aandacht voor de juiste lichaamshouding door middel van spierversterkende en spierverlengende oefeningen. Daarnaast is het prikkelen van het vermogen tot fantasie en de kunst dit door bewegen te uiten, een belangrijk onderdeel van de ADV. Het dansplezier staat bij deze lessen voorop.

Balletles voor gevorderden

De gevorderden les voor leerlingen vanaf 10 jaar en duurt vijf kwartier. In de ´gevorderden´ les is naast het dansplezier, de klassieke ballettechniek een essentieel onderdeel. Martha Rowoud leidt op tot de toelatingsselectie voor de ´Vooropleiding Dans´ van de Theaterschool Amsterdam. Elk jaar komen meerdere coaches van diverse dansopleidingen kijken of kinderen met bijzonder danstalent, onder begeleiding van Martha, auditie kunnen doen bij één van de betreffende academies. Dit uiteraard bij gebleken talent, discipline en natuurlijk ook enthousiasme en gedrevenheid.

Dance-Fit voor volwassenen

Dance-Fit is een speciaal door ´Ballet- en Dansschool Martha Rowoud´ ontwikkeld dans en fitness programma. De ´Dance-Fit´ les is gebaseerd op een combinatie van diverse dansstijlen, waaronder klassiek, modern en jazz. Er wordt door middel van een speciaal grond-programma, bestaande uit spierversterkende en spierverlengende oefeningen, aandacht besteedt aan de houdingsaspecten. Ook wordt gewerkt aan conditie en muzikaliteit.
Doelgroep: dames en heren van alle leeftijden. Dansplezier gaat boven perfectie!